piatok 28. januára 2022
Výzva: Pre dodávateľov mlieka, ovocia a zeleniny do škôl
Novinka: Spyvérové taktiky - kratšie a obmedzenejšie
- Implementovať dvojfaktorovú autentifikáciu na prístup ku korporátnym mailom, ako aj k ďalším službám prístupným cez internet (vrátane RDP, brán VPN-SSL, atď.), ktoré by mohol útočník využiť na získanie prístupu k internej infraštruktúre a kritickým dátam dôležitým pre chod vašej spoločnosti.
- Zabezpečiť to, aby všetky koncové body v sieťach IT aj OT boli chránené moderným riešením na zabezpečenie koncových bodov, ktoré je dôsledne nakonfigurované a pravidelne aktualizované.
- Pravidelne školiť vašich zamestnancov, aby bolo schopní bezpečne zaobchádzať s prichádzajúcimi mailmi a chrániť systémy pred malvérom, ktorý môžu prílohy mailov obsahovať.
- Pravidelne kontrolovať priečinky so spamom namiesto ich jednoduchého vyprázdňovania.
- Monitorovať, ako sú účty vašej organizácie vystavené smerom na web.
- Používať tzv. sandbox riešenia určené na automatické testovanie príloh v rámci prichádzajúcich mailov. Uistite sa však, že sandbox riešenie je nakonfigurované tak, aby nevynechávalo maily z „dôveryhodných“ zdrojov, vrátane partnerských a kontaktných organizácií, pretože nikto nie je stopercentne chránený pred bezpečnostnou kompromitáciou.
- Testovať prílohy v odchádzajúcich mailoch, aby ste sa uistili, že nie ste kompromitovaní.
EU: Práva a zásady v digitálnom veku
On-line: Memorandum Pro Export
štvrtok 27. januára 2022
Výzva: Pre autobusovú dopravu
Eurobarometer: Budúcnosť Európy
Upozorňujeme: Nebezpečný predaj cez bazáre
eRecept: V minulom roku vyše 64 milónov
streda 26. januára 2022
On-line: Aké módne kúsky sme vyhľadávali v roku 2021?
- oblečenie na spanie (+88 % v roku 2020, +69 % v roku 2021),
- župany (+135 % v roku 2020, +47 % v roku 2021),
- papuče (+210 % v roku 2020, +49 % v roku 2021),
- spodná bielizeň (+108 % v roku 2020, +35 % v roku 2021),
- teplákové súpravy s rastom +121 % v roku 2021 patria k najvyhľadávanejším výrazom minulého roka.
- kabáty a bundy (+42 % v roku 2021),
- nohavice (+40 % v roku 2021),
- šaty (-26 % v roku 2020, +49 % v roku 2021),
- kabelky (-2 % v roku 2020, +72 % v roku 2021).
Na základe výsledkov štatistík si môžeme položiť otázku, či nám vyrastá nová generácia „koroniálov“? Oproti poklesu celkovej kategórie detí o -58 % v roku 2020, kategória dievčat vzrástla o 122 % a kategória chlapcov o 44 % v roku 2021. Okrem vyhľadávania samotných produktov evidujeme aj zmenu v zadávaní kľúčových slov. Zaujímavým je napríklad nárast vyhľadávania výrazu Sexi (+ 427 %) a Pánskej plus size módy (+ 187 %, nadmerné veľkosti). „Oblečenie a obuv, v porovnaní s inými sektormi ekonomiky Slovenska, zatiaľ nezaznamenalo výraznejšie zdražovanie. Nasvedčujú tomu dáta Štatistického úradu SR, ale aj naše interné. Jedným z dôvodov môže byť napríklad fakt, že výrobcovia majú materiály objednané vopred a niektoré kolekcie vyrobili aj na rok dopredu. Tým pádom sa nárast cien v oblasti fashion prejaví až s istým odstupom. Mierne viditeľné rozdiely v cenách sme zaznamenali až posledný kvartál minulého roku, kedy medziročne vzrástla hodnota priemernej objednávky približne o 6 %. Nemôžeme však hovoriť o plošnom náraste všetkých kategórií oblečenia a obuvi. Zatiaľ čo priemerná hodnota objednávok kategórie bundy a kabáty vzrástla o 20 %, tenisky pre pánov o 20 %, šaty o 15 %, členkové topánky o 11 %. Mnoho kategórií vykazuje buď mierny nárast cien zodpovedajúci inflácii, napr. dámske legíny, svetre, či dámske plavky. V niektorých prípadoch ide dokonca o pokles, ako napr. pánske hodinky, pánske i dámske nohavice alebo sukne. Predpokladáme, že mierny nárast cien bude pokračovať. Všetko bude závisieť od vývoja pandémie a ďalších reštrikcií, ktoré dodávateľov bezprostredne ovplyvňujú”, upresnil prognózu vývoja v segmente módneho biznisu na lokálnom trhu Denis Duránik.
EU: 55 % kontrolovaných webových stránok porušuje právo
- 104 z 223 preskúmaných webových stránok neinformuje spotrebiteľov o tom, ako sa zhromažďujú a spracúvajú recenzie. Len 84 webových stránok sprístupňuje takéto informácie spotrebiteľom na samotnej stránke s recenziou, zatiaľčo ostatné ich uvádzajú „malým písmom“, napríklad vo svojich právnych podmienkach.
- 118 webových stránok neobsahovalo informácie o tom, ako sa predchádza falošným recenziám. V týchto prípadoch spotrebitelia nemajú možnosť overiť si, či recenzie napísali spotrebitelia, ktorí produkt alebo službu skutočne použili.
- Na 176 webových stránkach sa neuvádza, že stimulované recenzie (napr. vyplývajúce z peňažnej odmeny) sú zakázané ich internými pravidlami, alebo ak nie, ako zabezpečujú, že sú označené ako stimulované.