Služby

streda 4. januára 2023

Radíme: Dobrá webová stránka

Webová stránka spoločnosti je dnes už často prvým kontaktným miestom pre zákazníkov, preto je dôležité mať dôveryhodnú a funkčnú stránku. Podľa výskumu Missouri University of Science and Technology si návštevníci webových stránok vytvárajú prvé dojmy z webu v priebehu milisekúnd, zvyčajne na základe rozloženia, farieb, jednoduchosti navigácie a veľkosti písma.

Aké funkcie webových stránok nás najviac odrádzajú od nákupu? Odborníci Bespoke Software Development Company oslovili 2.267 ľudí v Spojenom kráľovstve vo veku 18 až 70 rokov s otázkou, aké sú hlavné dôvody, prečo nenakupujú on-line. Zistili, že webová stránka, ktorá nás s najväčšou pravdepodobnosťou odradí od nákupu, je tá  ktorá pôsobí neisto alebo nedôveryhodne, pričom 80 percent respondentov prieskumu to považuje za najdôležitejší faktor. Ďalších 87 percent uviedlo, že by ich to tiež odradilo, pretože by to mohlo byť nebezpečné, dokonca by mohlo ísť o podvod. Ak sa váš web javí ako nedôveryhodný, budete mať problém presvedčiť zákazníkov, aby u vás nakúpili. Existuje viacero vecí, ktoré môžete urobiť, aby ste si u svojich zákazníkov vybudovali dôveru, napríklad udržiavanie aktuálneho obsahu a zabezpečenie profesionálneho dizajnu vašej webovej lokality.

Na druhom mieste sú slabé recenzie, pričom 75 percent účastníkov tento faktor odradí od nákupu z webovej stránky. Ďalších 74 percent by sa zaujímalo o kvalitu produktu, ktorý kupujú. Podľa výskumu 93 percent spotrebiteľov tvrdí, že on-line recenzie ovplyvňujú ich nákupné rozhodnutia, takže negatívne recenzie o vašej firme nepochybne ovplyvnia správanie kupujúcich a vzbudia obavy o predávané produkty. Príliš veľa vyskakovacích okien na stránke a komplikovaný proces registrácie vedú k tretiemu miestu so 68 percentami hlasov. Neustála nutnosť zatvárať kontextové okná na stránke môže dráždiť spotrebiteľa a zdĺhavý proces registrácie ľudí odradí, pretože spotrebitelia chcú veci robiť rýchlo. Problémy s platobnými metódami sú na štvrtom mieste, pričom 67 percent respondentov uviedlo, že by sa kvôli tomu vyhli nákupu z webovej stránky, a pomalé načítavanie je na piatom mieste, pričom 63 percent uviedlo, že by sa vyhli nákupu z webovej stránky, ak by sa s tým stretli.