Päťdesiat rokov po prvom mobilnom telefonáte si spoločnosť Sinch objednala nový on-line prieskum mobilnej komunikácie zákazníkov (spoločnosť ResearchScape, od 24. do 26. marca 2023, 1.076 respondentov). Aké dôležité sú teda dnes mobilné telefóny pre naše životy? Takmer 72 % ľudí si nevie predstaviť, že by bez mobilného telefónu vydržali dlhšie ako víkend, pričom takmer štvrtina (23 %) verí, že vydržia maximálne hodinu.
Prvý telefonát Martyho Coopera na 6th Avenue v New Yorku rozpútal novú éru mobilnej komunikácie ale tiež voľby, čoho sú používatelia ochotnejší vzdať sa skôr než mobilov: posilňovne (41 %), televízie (25 % mileniálov) alebo dokonca sexu (22 % respondentov Gen Z). Dnešný mobilný svet vyzerá úplne inak ako v roku 1973. Ľudia očakávajú, že budú môcť ľahko konverzovať medzi sebou aj s firmami na všetkých mobilných a digitálnych kanáloch. Predpokladá sa, že ďalších 50 rokov sa bude vychádzať z viackanálového prístupu s novými možnosťami sociálnych médié a chatu rozširujúce existujúce riešenia: text, e-mail a hlas. Požadujú personalizované zážitky od značiek, od ktorých nakupujú, a chcú s nimi komunikovať na obľúbených kanáloch, ktoré si vyberú v každej fáze nákupnej cesty. Preto na otázku o potenciálnych nových možnostiach v roku 2073, ktoré by mohli doplniť text, chat, e-mail a hlas:
- 38 % predpovedá, že väčšina komunikácií sa uskutoční v metaverse alebo virtuálnom svete;
- 28 % očakáva, že nervové implantáty, ktoré sa pripájajú na internet, budú zdieľať myšlienky;
- 25 % bude používať rozšírenú realitu;
- zatiaľčo 34 % sa domnieva, že budeme stále používať aj textové správy.
Podľa prieskumu spotrebitelia uprednostňujú komunikáciu s firmami
rovnako ako so svojimi priateľmi prostredníctvom bezproblémových
konverzácií na viacerých kanáloch. Textové správy respondenti zaradili
medzi svoj obľúbený spôsob konverzácie s firmou, tesne za nimi
nasledovali hlasové hovory a e-mail. Pritom 36 % však tvrdí, že textové správy
od firiem sú príliš neosobné a 1 zo 4 respondentov je frustrovaný, keď nemôže
odpovedať na firemnú textovú správu.
Väčšina spotrebiteľov by bez mobilného telefónu nevydržala dlhšie ako víkend – a mnohí sa nedokázali pripraviť ani na kratší čas. Na otázku, ako dlho si myslia, že vydržia bez mobilného telefónu:
- 72 % uviedlo, že bez mobilného telefónu nevydržia dlhšie ako víkend;
- 56 % uviedlo, že nemohli ísť dlhšie ako 24 hodín;
- 42 % uviedlo 4 hodiny alebo menej;a 8 % uviedlo 15 minút alebo menej.