Ak na svojej webstránke používate Meta pixel obrázky alebo iné firemné nástroje Meta, ste ako prevádzkovateľ či poskytovateľ služieb povinný zašifrovať kontaktné informácie kódom hash spôsobom, ktorý určí Meta pred prenosom dát do tretích krajín. Nové pravidlá sú reakciou sociálnej siete Facebook na nedávne rozhodnutie rakúskeho dozorného orgánu, ktorý v konaní dokázal, že v dôsledku návštevy webu, do ktorého prevádzkovateľ implementoval "Facebook Business Tools" prišlo k prenosu dát, ktoré umožňujú identifikovať koncové zariadenia sťažovateľa a jeho "surfovacie" správanie s cieľom zobrazovania cielenej reklamy prevádzkovateľa.
V dôsledku analýzy zmluvných podmienok dospel dozorný orgán tiež k záveru, že Meta dokáže tieto údaje jednoznačne spojiť s osobným kontom (profilom) dotknutej osoby na Facebooku. Rozhodnutie sa tak nepriamo vzťahuje na takmer všetky webové stránky v Európskej únii, teda aj na väčšinu slovenských prevádzkovateľov. „V ideálnom prípade prevádzkovateľom odporúčame, aby na svoje webové stránky nezahŕňali žiadne nástroje od spoločnosti Meta. Ak takéto nástroje implementované majú, bude potrebná aktualizácia ich Transfer Impact Assessmentu, s ohľadom na analýzu Nových Podmienok Firemných nástrojov spoločnosti Meta,“ radí odborník na ochranu osobných údajov Jakub Berthoty.
Prevádzkovatelia e-shopov však upozorňujú na možné komplikácie. „Prihlásenie cez Facebook totiž uľahčuje používanie on-line služieb mnohým používateľom a Meta Pixel je zase veľmi dôležitý analytický nástroj, ktorý prostredníctvom efektívne cielenej reklamy prináša on-line podnikateľom tržby. Úplné odstrihnutie Facebooku preto nie je pre mnohých skutočnou možnosťou. Prakticky jediné, čo e-shop môže, je aktualizovať svoje obchodné podmienky a pozorne sledovať ďalšie rozhodnutia európskych dozorných orgánov,“ dodal Martin Pech.