Na Slovensku je aktívnych približne 20.000 e-shopov. Podľa Shoptetu sa v slovenskom on-line priestore najviac darí obchodovaniu v kategóriách: šperky a hodinky, zábava, erotika a kozmetickým výrobkom s parfumami. Kto bude chcieť v konkurenčnom boji obstáť, mal by sa rozhodnúť pre automatizované procesy a smart prvky. V praxi to obchodníkom môže priniesť rast obratu od 20 do 40 percent.
Automatizácia e-commerce procesov prostredníctvom smart funkcií ERP systémov má zabezpečiť rýchly prenos komplexných informácií o potrebách zákazníkov. Vďaka dátam v reálnom čase môžu vlastníci e-shopov ekonomickejšie plánovať tak výrobu, ako aj dodávky alebo skladové zásoby. Vďaka nim majú tiež k dispozícii lepšie finančné analýzy. ERP systém znamená aj to, že všetky informácie, kategorizáciu a filtrovanie predávaných produktov spravujete z jedného miesta – v centrálnej on-line databáze. Dáta z on-line katalógu sa automaticky synchronizujú aj v e-shope, čím šetríte veľké množstvo času, ak by ste to robili priamo v e-shope a jednotlivo a zabraňujete aj chybám. Tieto smart systémy umožňujú veľmi jednoducho pracovať aj s cenami produktov.
Dáta potvrdzujú, že je päťkrát drahšie získať nového zákazníka než udržať si toho súčasného. Vďaka personalizácii služieb a automatizácii procesov môžu e-shopy poskytovať rýchlejšie a efektívnejšie služby, čo vedie k zvýšeniu lojality zákazníkov a opakovaných nákupov. „Nástroje a funkcie systémov ERP, ako sú analýzy dát, integrácia spoločne so CRM systémami alebo automatizované marketingové kampane, pomáhajú e-shopom lepšie porozumieť svojim zákazníkom, personalizovať ponuky a komunikáciu a zlepšiť tak celkovú zákaznícku skúsenosť. To následne pomáha udržať existujúcich zákazníkov a znižuje náklady na získavanie nových zákazníkov,“ dodal Martin Kudrna.