Globálne dodávky nositeľných zariadení sa v druhom štvrťroku 2023 (2Q23) vrátili k rastu a zvrátili tak dva štvrťroky poklesu. Podľa International Data Corporation (IDC) vzrástol trh medziročne o 8,5 % s celkovým počtom 116,3 milióna dodaných zariadení. Tento rast prišiel na úkor celkovej trhovej hodnoty, keďže priemerné predajné ceny (ASP) klesli v dôsledku zvýšenej konkurencie a zliav zo strany maloobchodníkov, ktorí sa snažili znížiť nadmerné zásoby.
„Zatiaľčo sledovanie kondície, ako napr. prejdené kroky a prebehnuté vzdialenosti, pomohlo zaujať hlavné publikum, mnohí spotrebitelia sa teraz dožadujú holistickejšieho prístupu k sledovaniu zdravia, čím sa pripravuje pôda pre funkcie, akými sú monitorovanie spánku, metriky zotavenia, pripravenosť. skóre a sledovanie úrovne stresu,“ zhodnotil Jitesh Ubrani. Ide o miesto, kde si menšie značky, ako napríklad Oura, Whoop a Withings, dokázali vydobyť medzeru, hoci mnohé veľké značky a niektoré miestne spoločnosti pozorne sledujú tento priestor a očakáva sa, že v najbližších mesiacoch uvedú na trh produkty.
IDC predpovedá, že v roku 2023 bude dodaných 520 miliónov nositeľných zariadení, čo je nárast o 5,6 % v porovnaní s rokom 2022. Slúchadlá budú top kategóriou s takmer 62 % nositeľných zariadení dodaných v tomto roku, po ktorých budú nasledovať inteligentné hodinky s takmer 32 % dodávok. Pri pohľade do budúcnosti sa očakáva, že trh do konca roka 2027 vzrastie na 625,4 milióna, čo predstavuje 4,7% zloženú ročnú mieru rastu (CAGR). „Väčšina spotrebiteľov si v súvislosti s nositeľnými zariadeniami predstaví populárne značky ako Apple, Samsung a Fitbit. Hnacou silou rastu je však množstvo menších spoločností, ktoré možno nemajú globálne ambície ako lídri na trhu, ale namiesto toho sa zameriavajú na špecifické geografické oblasti, ako Čína a India, s plne vybavenými zariadeniami, ktoré spĺňajú cenové očakávania," dodal Ramon T. Llamas.