Nový pilotný projekt Sociálnej poisťovne má zamestnávateľom na Slovensku uľahčiť prehľad o práceneschopnosti svojich zamestnancov a jej spracovanie. Ide o elektronickú službu, ktorá umožňuje automatický prenos dát o elektronickej PN (ePN) z portálu eSlužieb poisťovne priamo do mzdového sofvéru. Služba je už dostupná vo vybraných softvéroch.
Zamestnávatelia, ktorí využijú túto elektronickú službu (B2B - odvádzateľ poistného) a integrujú sa do nej cez mzdový softvér, získajú vyšší komfort pri spracovaní práceneschopnosti svojich zamestnancov a zároveň ušetria čas, ktorý doteraz museli venovať kontrole ePN. Už sa nebudú musieť prihlasovať na portál eSlužieb viackrát denne a kontrolovať, či tam pribudla ePN niektorých zamestnancov. Pri doterajšom postupe bolo navyše potrebné údaje o ePN prepisovať do mzdového softvéru, čo si najmä pri väčšom počte zamestnancov žiadalo osobitnú pozornosť, čas a spôsobovalo aj chybovosť pri prepise údajov. Zamestnávatelia si teraz jedným klikom stiahnu a aktualizujú údaje o všetkých zamestnancoch, ktorí sú práceneschopní, a to priamo do výpočtu mzdy. Zobrazovanie „péeniek“ na portáli eSlužieb a ich individuálna kontrola, samozrejme, zostávajú tiež naďalej k dispozícii.
Čo má zamestnávateľ pre aktiváciu novej služby urobiť? Zamestnávateľ vypíše žiadosť, ktorá je dostupná na Portáli eSlužieb (pod B2B služby pre odvádzateľov poistného) a pošle ju naskenovanú cez svoju elektronickú schránku Sociálnej poisťovni. Stane sa tak novým B2B subjektom s prideleným identifikátorom B2B ID a môže začať výhody tejto služby využívať. Aktuálne je pilotný projekt otestovaný a prístupný cez softvéry Vema a Kros. Sociálna poisťovňa zamestnávateľom odporúča, aby sa v prípade, ak ich mzdový softvér zatiaľ túto funkcionalitu neponúka, obrátili s požiadavkou priamo na poskytovateľa svojho mzdového softvéru.