Nakupovanie na internete je pre slovenských zákazníkov bežnou súčasťou každodenného života. Podľa prieskumu Mastercard iResearch (vyše 1 200 Slovákov) si z elektronických obchodoch objednáva tovar 92 percent, pričom v priemere uskutočnia dva nákupy za mesiac. Najobľúbenejší spôsob platby je pritom karta, pomocou ktorej najčastejšie nakupuje 69 percent zákazníkov. Rastie tiež záujem o digitálne peňaženky či iné moderné platobné metódy.
V posledných rokoch pribúdajú zákazníci, ktorí namiesto odpisovania čísla karty využívajú tzv. digitálne peňaženky. V roku 2020 pomocou nich platilo 12 percent zákazníkov, dnes už je to 32 percent. Od tohto roku ponúka Mastercard na Slovensku platobnú metódu Click to Pay, ktorá umožňuje nákup pár kliknutiami bez zadávania hesiel alebo ručného vkladania údajov z platobnej karty. Proces tokenizácie nahradzuje citlivé dáta platobnej karty jedinečným identifikátorom, tokenom. Jeho použitie má znížiť riziko podvodov a zlepšiť ochranu osobných údajov. Spoločnosť nedávno zverejnila svoju víziu stopercentnej tokenizácie on-line elektronického obchodu v Európe do roku 2030. Na Slovensku sa podiel platieb uskutočnených tokenom za posledného dva a pol roka zdvojnásobil.
V posledných rokoch rastie tiež obľuba nakupovania priamo z mobilných aplikácií. Tento spôsob využívajú na Slovensku 4 z 10 zákazníkov. Naopak, stále menej ľudí si objednáva tovar na dobierku a keď túto možnosť zvolia, platia kartou, nie hotovosťou. Medzi hlavné dôvody, prečo ľudia volia práve dobierku, patrí nedôvera ku konkrétnemu obchodníkovi a možnosť neplatiť za tovar vopred, ale až v momente, keď naozaj príde.