Slováci vnímajú kvalitu vzdelávania na Slovensku veľmi kriticky. Výsledky najnovšieho prieskumu pre Centrum environmentálnej a etickej výchovy (CEEV) Živica odhaľujú výrazný pokles ich dôvery v zameranie školského vzdelávania. Zatiaľčo v roku 2018 nadpolovičná väčšina respondentov verila, že školy pripravujú deti na život po roku 2030 dobre, dnes je tento názor v menšine. Zvýšila sa požiadavka na aktualizáciu učebných osnov, väčší dôraz na nové profesie a rozvoj kľúčových kompetencií ako komunikačné zručnosti, spolupráca či kritické myslenie.
Kým v roku 2018 na otázku „Ako dobre škola pripravuje deti na život po roku 2030“ vyše polovica respondentov odpovedala dobre, tento rok to je už len 22 % a naopak 55 % respondentov odpovedalo „nie veľmi dobre“. Vyše polovica respondentov si v roku 2024 želá viac zosúladiť učebné osnovy s potrebami budúcnosti a zamerať sa na nové typy povolaní, ktoré budú potrebné v budúcnosti, čo boli priania aj väčšiny respondentov v roku 2018. Oproti výskumu z roku 2018 významne narástla dôležitosť zamerania sa na mäkké zručnosti ako komunikačné zručnosti, spolupráca a kritické myslenie.
Podľa prieskumu v súčasnosti stále prevláda názor, že ideálny učiteľ/učiteľka by mali byť mladší. V roku 2019 si to myslelo až 70% ľudí, dnes už len 58% respondentov. Ideálny/na učiteľ/ka má mať podľa verejnosti rovnaký prístup ku všetkým žiakom a nechávať žiakov, aby sami prišli na riešenie a učivo tak pochopili. Naďalej prevláda obraz spravodlivej, inovatívnej učiteľky či učiteľa, ktorý zároveň aj vychováva a zaujíma sa aj o osobné problémy žiakov.