Trh s ojazdenými vozidlami v Európe je naďalej problémový. Ukazuje sa, že približne dve tretiny 10-ročných áut v Európe majú za sebou havarijnú opravu, ale predajcovia to často taja. Pomerne bežné je napríklad tiež inzerovanie prvkov výbavy, ktoré konkrétne auto nemá, a zanedbávanie nákladných servisných úkonov, ako nastavenie vôle ventilov, výmena oleja v prevodovke alebo rôzne poruchy systému kontroly emisií. Kúpa ojazdeného vozidla však nemusí byť pre zákazníka vždy rizikom. Objednané vozidlá v renomovaných autobázaroch bývajú podrobené auditu, a ten v závislosti od typu vozidla a jeho konfigurácie môže obsahovať stovky povinných bodov, ktoré musí technik skontrolovať. Zameriava sa na podrobnú kontrolu vrátane merania vrstvy laku, prehliadky na zdviháku alebo skúšobnej jazdy.
Vybrané body certifikovanej kontroly pre predaj automobilov on-line:
o Kontrola európskej databázy a servisnej histórie
o Kontrola prípadných stôp po skrytej havárii
o Meranie vrstvy laku
o Vizuálna kontrola karosérie, okien, kolies a interiéru a fotodokumentácia všetkých zistených poškodení
o Kontrola a testovanie všetkých funkčných zariadení
o Základná diagnostika
o Skúšobná jazda
o Kontrola tesnosti a vôle
Medzi bežné problémy patria veľké medzery v servisnej histórii, nezrovnalosti v dokumentácii alebo kozmetické chyby, ktoré nezodpovedajú veku a počtu najazdených kilometrov vozidla. Celkovo 24 % vozidiel, ktoré Carvago kontroluje, neodporúča svojim zákazníkom kupovať. V minulosti bolo toto číslo ešte vyššie. Analýza ponuky na hlavných zoznamoch krajín ukazuje, že ku koncu októbra 2024 predajcovia v celej Európe ponúkali 366 899 problémových vozidiel.
Príklady problémov zistených počas kontrol:
(% zistených vozidiel)
- Skryté závažné minulé havárie 9%
- Porucha emisnej kontroly 8%
- Závada batérie/nabíjania vo vozidlách PHEV 5%*
- Porucha turbodúchadla 4%
- Nadmerná vôľa pruženia 2 %
- Porucha vstrekovača 2 %
- Nezrovnalosti v histórii a stave tachometra 1 %
- *(len % v rámci vozidiel PHEV)