Viaceré výskumy už dokázali, že rodovo vyvážené pracovné kolektívy produkujú kreatívnejšie a kvalitnejšie nápady a riešenia, čím firmám pomáhajú byť nielen finančne úspešnejšími. Na Slovensku pôsobí podľa aktuálneho Datacruit Diversity reportu na vedúcich pozíciách 75 percent mužov a len 25 percent žien. Datacruit v rámci analýzy dát z LinkedInu zahrnul 146 000 zamestnancov pôsobiacich na vedúcich pozíciách v Slovenskej republike. Ženy nedominujú na vedúcej pozícii v žiadnej zo sledovaných oblastí. Najmenšie vedúce zastúpenie majú s 9 percentami v strojárstve a v IT oblasti, kde je na vedúcej pozícii len 11 percent žien. Naopak, o čosi vyšší podiel žien vo vedúcom postavení je v HR sfére s 27 percentami a v oblasti právnych služieb s 22 percentami.
V marketingu a reklame zastávajú muži 82 percent vedúcich pozícií, pričom ženy tvoria podiel 18 percent. V bankovníctve, účtovníctve a financiách ide o pomer 80 a 20 percent, opätovne v prospech mužov. Dve oblasti – logistika a trh s nehnuteľnosťami – dosiahli identický percentuálny výsledok. Tu je na vedúcej pozícii 83 percent mužov a 17 percent žien. Medzi ženami zastávajúcimi vedúce pozície pôsobí takmer 37 percent na tejto pozícii dlhšie ako 5 rokov a viac ako 55 percent na nich pôsobí viac ako 10 a viac rokov. Muži na vedúcich pozíciách sa taktiež vyznačujú bohatou skúsenosťou, a to v 58 percentách prípadov s 10 a viac rokmi praxe. Ženy aj muži na vedúcich pozíciách sú väčšinou absolventmi odborov ekonomika a obchodná administratíva. U mužov tento profil dopĺňa aj vzdelanie technického charakteru.
Zo vzorky 20 200 pracovníkov v CEO pozícii pôsobí na Slovensku 84 percent mužov a len 16 percent žien. V oboch prípadoch však ide zamestnancov, ktorí majú v danom odbore 10 a viac rokov skúseností. Vzdelanostný profil CEO pozície ukazuje dominanciu odborov zameraných na ekonómiu, riadenie a obchod. Na úrovni C-level pozícií sú ženy jednoznačnými lídrami na vedúcich pozíciách spojených s ľudskými zdrojmi. Tu je vo vedúcej pozícii podľa výsledkov reportu 49 percent žien. „Dôvodom takého vysokého podielu žien vo vedúcich úlohách v HR je fakt, že táto oblasť vyžaduje silné komunikačné zručnosti, empatiu a schopnosť budovať vzťahy – vlastnosti, ktoré sú tradične prisudzované skôr ženám. Historicky bolo HR vnímané skôr ako podporná než strategická funkcia. To odradilo mužov, zatiaľ čo ženy tu mali priestor vyniknúť. Dnes sa však HR posunulo do centra firemného rozhodovania, kde ženy úspešne kombinujú svoje skúsenosti s riadením tímov a podporou firemnej kultúry. Napriek tomu by do budúcnosti malo byť cieľom väčšie zapojenie mužov, pretože diverzita názorov a prístupov je kľúčom k úspešnému riadeniu ľudí,“ dôvodí Martina Chloupková. V ďalších pozíciách (CMO, COO, CFO, CTO) ženy v pomere s mužmi opäť výrazne zaostávajú.